annnavicktoriaa

Alla inlägg under november 2011

Av Anna - 30 november 2011 19:53


Tröttare tjeeeej!


idag har jag jobbat & sedan blev de ta buss på direkten till gymmet & köra ett jobbigt löppass & efter de blev de crosstrainern i 10 min:) gaah de är så skönt efter när man känner svetten rinna & fettet brinna bort! finns inge bättre än efter ett riktigt jobbigt pass. Nu har jag iaf duschat & till middag blev de mannagryns gröt en macka & clementin mumsigt värre, Nu ska jag nog bara ligga i soffan kika tv och mysa med mami & lillebroren.


måste berätta en sjuk saaak.

Imorse spöregnade de när vi vaknade & efter kanske 10 min så tok snöade det sen började de blixtra och dundra så de åskade i kanske 15 min:p ganska galet så här i vinter tider haha men men vädret kan man ju icke styra!





Av Anna - 29 november 2011 18:55

BLEV INGEN TRÄNING PÅ GYMMET IDAG:(...


Henke som jag skulle åka med var sjuk så har ingen skjuts och bussarna går ju sämst dom här tiderna och när jag är klar på gymmet vill jag inte vänta på en buss & jag börjar jobbet halv åtta i morgon så vill komma hem i tid:(... åååh fick panik så körde igång ett hemma gym pass!


  • 20*6 liggande benlyft ( man ligger ner och lyfter upp benen) bra magövning.
  • 50*3 utfall
  • 3*20 nästan sittups men man drar benen imot sig och drar sig emot för att nudda typ armbågen mot benet. haha världens sämsta förklaring...
  • 30 sec*6 plankan
  • 30sec*3 sneda plankan åt båda sidorna 3 ggr på varje.

De är vad jag gjorde hemma idag.. vet inte om de räknas som bra träning för att vara hemma men ja hoppas iaf de:P. är ju iaf någonting. och de är magen & låren de känns som ja gått upp lite på. 


I morgon SKA jag iaf på gymmet! ska springa hur långt/länge som hellst & sedan köra crosstrainer! för i helgen kommer jag inte kunna träna & inte på fredag heller. ska ju som sagt till min pappa. men ska ta långa promenader med vovven iaf:)


Måste även tipsa om världens bästa tränings blogg: http://finest.se/Lailani  


Han är en Pt som bor i stockholm & skriver dagligen om hans träning & ger tips för träning.

de är även massa gäst bloggare som skriver & de är sjukt intressanta saker:)


 
 en bild från i sommras när vi var på g ner mot malmö:) gaah vill ha brunheten igen!

Av Anna - 29 november 2011 15:33


var ett tag sen jag bloggade nu men helgerna orkar jag inte blogga då jag har grabben hemma:)


Men under helgen har jag iaf handlat klart alla julklappar, bakat julgodis & gjort ansiktsbehandling:) tränade även i lördags men söndagen fick ja inte träna pga behandlingen... varit dålig träning nu känner jag... mår svin dåligt över de. tränade inte igår heller för vi åkte till krokom & gratta göran.. åt massa tårta pepparkakor osv... men men sånt som händer men ja mår inte bra av de.. Idag har jag även svin ont i skallen, vet inte om de är bihålorna eller huvudvärk. kanske börjar få tillbaka migränen:(... 

 Men men ska iväg och träna ikväll iaf för två dagar utan träning funkar inte för mig!!!!


I helgen ska jag & hjärtat åka till pappa för att mysa  och lämna julklappar:) längtar så sjukt till fredag!! 

ska även öppna helt själv på dagis då för första gången;).


Aja nu ska ja börja med maten:)



Av Anna - 23 november 2011 17:44

Så himla less på att gå runt & vara snorig hela tiden men inget annat händer? dock tror ja att jag är på g att dra på mig en bihålsinflamation men tänkte träna idag ändå:)
Igår så körde jag bara kondition, 30 min löpning & 30 min crosstrainer:) usch och fy vad jobbigt de är att köra på crosstrainern! tar som tusan i låren & de är dom ja vill träna bort så de är braaa!
Annars så har jag jobb hela veckan förutom fredag men de kan ju ändras än så länge:) men skulle typ vara skönt med lite ledighet faktiskt hehe... ska snart dra iväg på gymmet och springa av mig lite med sanne:) Sen ska jag hem duscha och sova tror ja... är svin trött!
I morgon kommer världens bästa hem så i morgon blire tränings vila tror ja:).
 
Tagen i påskas:)

Av Anna - 21 november 2011 21:20

Nyss kommit hem från ett sjukt jobbigt body pump pass!!

men sjukt vad jag tog i idag, tog ut mig reält på armar jag har knappt några muskler i armarna så var sjukt kul att jag orkade köra fullt ut nästan:)

Annars i helgen har jag bara myst med pontus :) vi har lagat god mat & svullat mycket hehe. fast ja tränade fredag & söndag så tränade mest hela helgen så då får man äta mycket onödigt!


I veckan blire träna & jobba:) tror nog ja ska sola någon/några dagar med, mitt ansikte är inte okej nu!! i sommras hade ja inga finnar eller så men nu då är de as mkt.. mår skit dåligt... men är nog för ja börjat använt ett nytt märke för huden & att ja har luggen alltid nere så alla produkter ja har i håret gör pannan fet:)

Tur man har en spa terapeft(ursäkta stavningen) i släkten så man får sjukt bra grejer till bra pris & fina behandlingar;)


Nu ska jag mysa ner mig i soffan ett tag!



Av Anna - 16 november 2011 19:02


Älskar att jobben bara strömmar in till mig nu:) har jobbat i nästan två månader i streck och de känns så galet bra! en dag utan jobb är svin tråkigt!

Så idag fick ja jobba fast ja skulle vara ledig:) UNDERBART! dock hinner jag inte träna eller sola men har puttat på gungor och lekt massa lekar cyklade även hem. så ja klarar mig nog ska skippa stark drickat i helgen och bara mysa & träna i helgen så de är luuugnt!


Tänkte på en grej... såg en dokumentär igår morse då ja klev upp klockan fem som handlade om typ farligt feta 14 åringar.. ja kan fan inte förstå vad fan en förälder kan göra mot sitt barn??? ser dom inte vad som sker???

när en 14 åring väger typ 170 kilo om inte mer då är de för fan snack om liv eller död? förstår inte att en mamma/pappa inte kan se vad som sker framför deras ögon?? så sa en mamma typ att om min son vill ha hamburgare och pommes varje dag då får han de för att han är min son??? ja men lilla du då får du stå ut med att han dör som 20 åring pga att hjärtat orkar inte slå pga allt fett som tynger de?? 

ja blir seriöst arg och ledsen, att de kan gå så långt så ungen bara ligger i sängen och kan inte ens gå.. 

De är inte barnets fel utan de är föräldern som gör de! 


ja själv ska inte låta mitt barn få veta vad godis är förns han blir gammal nog, för de första så förstörs verkligen tänderna av socker sjukt vad mkt barn får laga tänderna nu för tiden? när ja var liten var de inte alls lika många. 

sen såklart pga att de inte är bra för kroppen. Men såklart ska mitt barn få smaka typ choklad, kakor men inte varje dag och sjuuukt mkt! nä mitt barn ska ja lära hälsosamt:) Sorry om ni inte håller med men de är vad jag tycker!


Nä nu ska jag göra läxor med min underbara lillebror:)

 

Lillebror & ja för ca ett år sen.

Av Anna - 15 november 2011 15:28

Tisdag redan sjukt vad de går fort de går när man har jobb:)

började jobba 6:30 och var svin trött fast ja somnade runt åtta så kunde ja knappt hålla ögonen öppna, tur barnen gör en glad iaf:) jobbade till tre så har precis slutat. Ska göra mig en sallad sen ska jag åka hem till lägenheten och sova där inatt eftersom man inte har jobb i morgon:/..

Men då kan man iaf träna på dagen och sen tänkte ja även sola^^


Men ikväll ska jag iaf träna med sanne, blir löpning som vanligt sen styrka av nå slag:) blir väl bål och ben kanske?

Sen när ja kommer hem blire dusch & städa lägenheten tror ja:) kanske är lite mörkt men ska iaf försöka. så blir hjärtat glad när han kommer på torsdag:) ska ju jobba torsdag fredag så har ju som inte tid att städa då heller!


Känns helt galet bra att man börjat träna ofta nu igen:) hoppas bara gymmet hinner öppna innan mitt gymkort på fristilen går ut... men de tror ja:) dom håller på att bygga där nu osv..


Aja nu ska ja fixa mat!


 

Tränings outfie:) hehe

Av Anna - 14 november 2011 19:26

Orkar inte blogga så mycket på helgerna då jag har pojken hemma & allt man gör så hinner man inte med:)


Men i helgen har jag iaf hängt med roligt folk i fredags så blev de en utgång för att se min farbror lira, han sjunger i bandet smalare än thord :) sjuukt vad duktig han är på att sjunga men ännu bättre på opera konstigt nog haha:)

Hade iaf de super roligt åkte hem vid typ halv tre och då hängde fredde o ronja med och sussa på soffan:) tre olika par som sovit i den nu! haha illa illa eller?

 I lördags tog vi det mest lugnt:) jag drog ner på stan me sara och kikade runt köpte en tröja till hjärtat.

sedan blev de middag hos svärmor och häng där hela kvällen sjukt skönt var de!


Söndagen blev de träning & hjärtat monterade dörrar hos hans mamma:) riktigt skönt att ha en snickare som kille!

blir mycket jobb i lägenheten snart då vi ska fixa om badrummet och massa!! KUUUL!!


Fick även hem mitt paket från nelly idag! med mina skinnbyxor :) får se om man passar i de!


Nu ska ja ta o lägga mig:) börjar jobba halv sju i morgon.


Ovido - Quiz & Flashcards